404. Matematička tribina u MD „Arhimedes“, 7. april 2015.

Još jedno gostovanje u MD „Arhimedes“ je prošlo na obostrano zadovoljstvo. Ljubazni domaćini su se potrudili da obezbede sve uslove za održavanje ove tribine (404. matematička tribina). Ovu tribinu sam održala u saradnji sa mojom dragom i veoma cenjenom koleginicom Zoricom Marinković iz Zemunske gimnazije. U osnovi ista ideja: da je matematika svuda oko nas, bila je tema naših izlaganja. Ja sam pokazala kako se kroz zanimljivu priču deca mogu motivisati da urade više zadataka, ili da se priča može iskoristiti za lakše zapamćivanje gradiva. Potrebno je samo malo mašte i nastavnik će moći da svoje đake zainteresuje za rad, a zadovoljstvo će biti obostrano. Moja iskustva sa časa gde smo radili ovako su veoma pozitivna. Deca su se utrkivala ko će prvi doći do blaga, a na taj način rešavali i veliki broj zadataka koji su im bili potrebni da bi do blaga stigli. U jednoj priči su se našli: procenti, proporcije, snalaženje u koordinatnom sistemu, malo fizike…Priča je moje autorsko delo i bila je namenjena za sistematizaciju gradiva u sedmom razredu, što možete pročitati u: Arhimedesova tribina – siže. Rešavajući veliki broj zadataka, učenici su se mogli uveriti da ih u životu, skoro na svakom koraku, čeka neki matematički zadatak, što je ova priča i pokazala. Drugu priču: Rodoslov četvorouglova kreirala sam kako bi omogućila deci da lakše zapamte veliki broj osobina četvorouglova. Ponekad se do vizualizacije matematičkih pojmova može doći i na ovakav način, neobičan – kroz priču, što je deci izuzetno zanimljivo.

Na ovo moje izlaganje, nadovezala se, potpuno prirodno, Mala zbirka opasnih zadataka, o čemu je govorila Zorica. Ona je sa svojim učenicima sprovela istraživanje na temu: procenti i proporcije. Prelistavali su kataloge, uočavali razne nepravilnosti u izračunavanju procenata sniženja nekih proizvoda i prevodili recepte za spravljanje kolača sa engleskog jezika, a zatim date odnose sastojaka preračunavali u naše merne jedinice i smanjivali ili povećavali količinu.

Kolege koje su prisustvovali ovoj tribini su nas nagradili aplauzom, vodila se diskusija o ovim metodama, a zadržali smo se i nakon tribine u razgovoru sa zainteresovanima. Sve u svemu, ponovo sam uživala u druženju sa kolegama iz Beograda i kući ponela najlepše utiske, ali i uverenje da sam na pravom putu kada je u pitanju nastava matematike i njena didaktika. 

DSCN2442 11032014_1651066791778766_2773885861812641700_n 11130295_1651067271778718_7840307903254354532_n DSCN2401 DSCN2404 DSCN2407 DSCN2416 DSCN2418 DSCN2427 DSCN2431 DSCN2435 DSCN2436 DSCN2440

 

 

Ostavite odgovor

